Vikoda sets a target of 50% profit growth in 2021

Press news
On April 22, 2021, Khanh Hoa Mineral Water Joint Stock Company (Vikoda) held the 2021 Annual General Meeting of Shareholders (AGM) at the 5th floor – Times Tower – HACC1 Complex – No. 35 Le Van Luong – Thanh Xuan District – Hanoi.

The General Meeting approved the Report on production and business results in 2020 and business plan in 2021; 2020 audited financial statements; as well as other issues under the authority of the General Meeting of Shareholders.

In 2020, before the impact of the Covid-19 pandemic, the drinking water industry in Vietnam was significantly affected, not except Vikoda. But the Board of Directors has strengthened the direction of the Executive Board to promote production and business activities of the Company such as stabilizing the organizational structure, building more factories and warehouses; develop distribution channels, research and develop new products, expand more markets. Therefore, the business still achieved a total revenue of 247.88 billion VND, down 14% compared to 2019, profit reached 2,610 billion VND.

Overview of the congress

This result comes from the consensus and synergies of the entire Board of Directors and employees of the company. Besides, in order to increase brand coverage and recognition, Vikoda has changed the packaging and labels of some suitable products such as Sumo Mineral Energy Drink - The only energy drink produced on natural mineral base, or Vikonest bird's nest juice. In particular, Vikoda has launched two products Vikoda Soda and Vikoda Alkaline aluminum cans, helping to protect the environment and leading the trend of reducing plastic waste. Vikoda's products have received positive feedback from consumers, especially large resorts and hotels.

Entering 2021 with the action slogan "FAST to WIN", Vikoda converges all the important factors: Financial capacity, brand reputation and all employees focus on goals, decisive actions vigorously, quickly, closely coordinate with teammates to work together towards the common goal of revenue reaching over VND 410 billion, gross profit reaching over VND 177 billion, an increase of nearly 50% compared to 2020. In addition to strengthening promoting the brands Danh Thanh and Vikoda, focusing on developing the consumption market for key products with high turnover and high efficiency, the company will also focus on researching and improving product designs and packaging to match with the needs and tastes of consumers. Marketing work will be promoted in-depth market research, building more effective promotion strategies.

Focal point

Vikoda – 34 năm kỷ niệm Hành trình Ngọc trong đá

Press news

Ngày 19/01/2024, kỷ niệm cột mốc 34 năm gắn bó với người tiêu dùng Việt, Công ty Cổ phần Nước khoáng Khánh Hòa đã tổ chức Lễ kỷ niệm thành lập, xác lập dấu ấn 34 năm gìn giữ giá trị nguyên bản từ thiên nhiên, mang đến cho cộng đồng các giải pháp chăm sóc sức khỏe vượt trội.

Vikoda góp phần quảng bá du lịch, ẩm thực tỉnh Ninh Thuận

Từ ngày 26/12/2023 đến ngày 31/12/2023, thương hiệu nước khoáng kiềm thiên nhiên Vikoda của Công ty CP Nước khoáng Khánh Hòa đã đồng hành cùng UBND tỉnh Ninh Thuận tổ chức thành công Lễ hội Ẩm thực Ninh Thuận – Chào đón năm mới 2024. Sự góp sức của thương hiệu nước khoáng kiềm thiên nhiên Vikoda đã góp phần tạo sức lan tỏa mạnh mẽ để quảng bá du lịch, ẩm thực Ninh Thuận, xây dựng thương hiệu ẩm thực Ninh Thuận độc đáo, giàu bản sắc văn hóa.

Nguồn khoáng kiềm thiên nhiên Đảnh Thạnh và hành trình 34 năm mang đến giải pháp chăm sóc sức khỏe vượt trội

Nguồn nước khoáng kiềm thiên nhiên Đảnh Thạnh nổi danh bởi chất lượng nước hàng đầu, vị thanh ngọt tự nhiên và công dụng hiếm có đối với sức khỏe. Được khai thác chính thức bởi Công ty Cổ phần Nước khoáng Khánh Hòa, trải qua 34 năm lịch sử phát triển, nguồn khoáng Đảnh Thạnh thực sự cho thấy: Đây là một món quà vô giá mà thiên nhiên ban tặng cho con người.

MEMBERS